Personalistika
Nedílnou součástí řízení úřadu je řízení lidských zdrojů a kapacit. Kompletní zajištění personální agendy, od výběrových řízení po výplatu mezd, a řízení zdrojů Vám zajistíme ve spolupráci s partnery, odborníky na personalistiku a mzdy.
Komplexní správa zdrojů – lidských i materiálních (automobily, zasedací místnosti, projektory aj.) probíhá v informačním systému VERA Radnice. Zde můžete nejen evidovat události a rezervovat zdroje, ale využívat i workflow, které umožňuje schvalovat, předávat, upozorňovat atd.
Nedílnou součástí je i kalendář, pomocí kterého budete mít přehled o všech rezervacích. Disponuje přednastavenými filtry, které zobrazí využité a volné kapacity, a tím Vám ušetří mnoho času, který byste jinak strávili prohlížením kalendářů podřízených pracovníků.
Všechny vytvořené události se propisují do všeobecně využívaného kalendáře, např. Microsoft Outlook.
Co se Vám může hodit:
- notifikační emaily, které upozorní nadřízeného na nutnost schválit událost podřízenému,
- propracované pohledy, které zajistí informovanost o využití kapacity podřízených,
- upozornění na nedostupnost uživatele v průběhu jakékoliv rezervace (je prováděna automatická kontrola) na dostupnost účastníků a kapacit, v případě nedostupnosti je uživatel upozorněn,
- tvorba přehledů na základě využití času a kapacit.
Systém disponuje mnoha vazbami v rámci informačního systému VERA Radnice. Mezi ty stěžejní patří vazba na cestovní příkazy, evidenci projektů, správu uživatelů aj.
Příklad z každodenní praxe
- Zaměstnanec městského úřadu je svým organizačně nadřízeným vyslán na pracovní cestu.
- Vedoucí vytvoří v agendě Rezervace zdrojů událost a zároveň povolí, aby pracovník na pracovní cestu vyjel (je automaticky zapsána Pracovní cesta do agendy Cestovní příkazy).
- Pracovník v určený den vyjede na pracovní cestu.
- Po návratu vyplní výkaz práce, vytvoří si vyúčtování k pracovní cestě.
- Následně vyúčtování cestovního příkazu schválí organizačně nadřízený, překontroluje účetní a vyúčtování uhradí přes agendu Závazky (Výdaje), tedy přes ekonomickou část informačního systému.
Všechny informace o pracovní cestě jsou navíc zobrazeny u odpovídajícího projektu v agendě Rozvojové plány a projekty, jedná se o následující údaje:
- účastník,
- doba strávená na služební cestě,
- náklady na cestu,
- další rezervace spjaté s projektem.
Mzdy a personální agenda
Pomocí našich partnerů zajišťujeme výpočty mezd a podporu personalistiky ve všech dalších oblastech, jedná se zejména o:
- zpracování, výpočet, účtování mezd,
- evidenci docházky,
- osobní, pracovněprávní a mzdové údaje,
- zařazení pracovníků do tarifních tabulek na základě započitatelné praxe a hlídání platového postupu,
- správu tarifních tabulek,
- evidenci pracovních míst,
- sledování průběhu výběrových řízení,
- evidenci lékařských prohlídek,
- hodnocení pracovníků,
- evidenci benefitů.
Všechny oblasti mají zajištěny i předpřipravené tiskové výstupy. Mzdy a personalistika jsou provázány zejména na ekonomiku a účetnictví.
Proč je vhodné mít personalistiku propojenou s ostatními částmi systému?
- Máte přehledné a ucelené informace.
- Díky vazbám si agendy předávají informace, takže minimalizujete možnost chyb, omylů a sníží se administrativa.
- Workflow Vás upozorní na důležité věci a na nic nezapomenete.
Funkcionality zahrnuté v oblasti Personalistika jsou využitelné i pro všechny typy organizací. Výhoda stejného softwaru v organizaci a u zřizovatele mj. umožňuje:
- snížení nákladů na školení
- společnou metodiku a shodné pracovní postupy
- minimalizaci nutné péče i souvisejících nákladů se správou systému zejména pro organizaci