Personalistika
Pro řízení lidských zdrojů je třeba využívat specializovaný software. VERA jej dodává se spolupráci s partnery, odborníky na personalistiku. Díky bohatým zkušenostem a integraci systémů vznikl unikátní celek umožňující komfortní práci.
Celá oblast Personalistiky je optimálně propojena s dalšími částmi systému VERA Dimenze tak, že např. při řízení projektů se využívají požadovaná data způsobem, při kterém nenastává duplikace administrativních činností. Pokud se údaje zadávají jen jednou a systém s nimi pracuje v dalších procesech, nemůže dojít k nesouladu mezi různými výkazy.
Správa zdrojů
V informačním systému lze spravovat zdroje, a nejen lidské, ale i materiální (automobily, zasedací místnosti, projektory aj.). Mezi standardní funkce patří:
- evidence událostí,
- rezervace zdrojů s automatickou kontrolou kapacity,
- možnost zobrazení událostí i v kalendáři, např. Microsoft Outlook,
- propracované pohledy na využití kapacity podřízeného,
- tvorba přehledů na základě využitých kapacit a spotřebovaného času, např. při projektu,
- workflow využívané k schvalování, předávání, upozorňování atp.,
- notifikační emaily u událostí vyžadujících schválení, např. cesty podřízeného.
Systém disponuje mnoha vazbami v rámci informačního systému VERA Dimenze. Mezi ty stěžejní patří vazba na cestovní příkazy, evidenci projektů, správu uživatelů aj.
Příklad z každodenní praxe
- Zaměstnanec úřadu je svým organizačně nadřízeným vyslán na pracovní cestu.
- Vedoucí vytvoří v agendě Rezervace zdrojů událost a zároveň povolí, aby pracovník na pracovní cestu vyjel (je automaticky zapsána Pracovní cesta do agendy Cestovní příkazy).
- Pracovník v určený den vyjede na pracovní cestu.
- Po návratu vyplní výkaz práce, vytvoří si vyúčtování k pracovní cestě.
Následně vyúčtování cestovního příkazu schválí organizačně nadřízený, překontroluje účetní a vyúčtování uhradí přes agendu Závazky (Výdaje), tedy přes ekonomickou část informačního systému.
Všechny informace o pracovní cestě jsou navíc zobrazeny v Rozvojových plánech a projektech, jedná se o následující údaje:
- účastník,
- doba strávená na služební cestě,
- náklady na cestu,
- další rezervace spjaté s projektem.
Mzdy a personální agenda
Pomocí našich partnerů zajišťujeme výpočty mezd a podporu personalistiky ve všech dalších oblastech, jedná se zejména o:
- zpracování, výpočet, účtování mezd,
- evidenci docházky,
- osobní, pracovněprávní a mzdové údaje,
- zařazení pracovníků do tarifních tabulek na základě započitatelné praxe a hlídání platového postupu,
- správu tarifních tabulek,
- evidenci pracovních míst,
- sledování průběhu výběrových řízení,
- evidenci lékařských prohlídek,
- hodnocení pracovníků,
- evidenci benefitů.
Všechny oblasti mají zajištěny i předpřipravené tiskové výstupy. Mzdy a personalistika jsou provázány zejména na ekonomiku a účetnictví.
Proč je vhodné mít personalistiku propojenou s ostatními částmi systému?
- Máte přehledné a ucelené informace.
- Díky vazbám si agendy předávají informace, takže minimalizujete možnost chyb, omylů a sníží se administrativa.
- Workflow Vás upozorní na důležité věci a na nic nezapomenete.
Funkcionality zahrnuté v oblasti Personalistika jsou využitelné i pro všechny typy organizací. Výhoda stejného softwaru v organizaci a u zřizovatele mj. umožňuje:
- snížení nákladů na školení
- společnou metodiku a shodné pracovní postupy
- minimalizaci nutné péče i souvisejících nákladů se správou systému zejména pro organizaci